Toimitusehdot
Toimitusehdot etäkaupassa, verkkokauppa, sähköposti- ja puhelintilaukset
YLEISET EHDOT
Mulperipuu (myöh. Myyjä) myy tuotteitaan täysi-ikäisille kuluttajille sekä suomalaisille yrityksille ja yhteisöille Suomessa noudattaen toiminnassaan Suomen lakia. Otathan huomioon, että Ahvenanmaan maakuntaan tilaukset on tehtävä myymälässä, verkkokaupassa ei ole mahdollista tehdä ostoksia ALV 0%. Tilauksen yhteydessä Tilaajan tulee antaa suostumuksensa, että Myyjä rekisteröi henkilötiedot tuotteiden toimitusta varten asiakasrekisteriinsä. Tilaajan antamat tiedot ovat luottamuksellisia ja Myyjä sitoutuu olemaan luovuttamatta tietoja muille.
TILAUSVAHVISTUS
Vastaanotettuamme tilauksen verkkokaupassamme, tilausvahvistus lähtee automaattisesti sähköpostitse. Mikäli vahvistusta ei tule, pyydämme ottamaan yhteyttä. Puhelin- ja sähköpostitilauksissa lähetämme tilausvahvistuksen sähköpostilla ja liitteenä tilausta koskevan laskun. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.
TILAUKSEN SITOVUUS
Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Myyjä on lähettänyt kirjallisen tilausvahvistuksen. Tilauksen tekemisen jälkeen Myyjällä ei ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja.
Sähköpostitse ja puhelimitse tehtyjen tilauksien käsittely etenee kun suoritus laskusta näkyy kokonaisuudessaan tilillämme. Tilauksen maksun jälkeen lähetämme tilauksen varastoltamme mikäli tilattu tuote on varastossamme tai lähetämme tilauksen tehtaalle mikäli kyseessä on tilaustuote.
HINNAT
Hintoihin sisältyy kulloinkin voimassa oleva arvonlisävero. Hinnat eivät sisällä toimituskuluja. Toimituskulut vaihtelevat tilauksen kokonaispainon mukaan. Maksimi toimituskulu on 70 €. Myyjä pidättää itsellään oikeuden hinnanmuutoksiin.
TOIMITUS
Myyjä toimittaa tuotteita vain manner-Suomessa ja Ahvenanmaalle. Ahvenanmaan maakuntaan tilaukset on tehtävä liikkeessä joko käymällä liikkeessä tai ottamalla yhteyttä "yhteydenotto" sivun kautta. Kuljetusliike ottaa yhteyttä ennen toimitusta, jolloin lähetyksen vastaanotosta voi sopia.
Tilauksia toimittavat seuraavat kuljetusyhtiöt paikakunnasta ja lähetyksen koosta riippuen :
-Matkahuolto
-Posti
-Mixor
-Hemmon kuljetus
Toimitusajankohdat voivat paikkakunnittain tai alueittain vaihdella. Kaikkialla Suomessa käyttämämme kuljetusyhtiöt eivät tee iltajakeluja.
On tärkeää vastata kuljetusliikkeen viesteihin sekä puheluihin, jotta lähetys saadaan toimitettua. Mikäli vastaanottaja ei reagoi kuljetusliikkeen yhteydenottoon tai ei ole tavoitettavissa kuljetusliikkeen kanssa sovittuna ajankohtana, lähetys palautuu takaisin lähettäjälle. Mahdollisen lähettäjälle palautuksen jälkeen on mahdollista sopia uusi toimitus. Ennen uutta toimitusta laskutetaan palautuksesta aiheutuneet todelliset palautuskulut sekä uusi toimitusmaksu.
Tuotteen saapuessa kotiovelle on pakkauksen kunto ehdottomasti tarkistettava. Mikäli lähetys on vaurioitunut, on rahtikirjaan tai muuhun kuljetusasiakirjaan ehdottomasti tehtävä merkintä vaurion laadusta ja kuljettajan allekirjoitus nimenselvennyksineen. Jos mahdollista on vaurio hyvä valokuvata. Tämän jälkeen asiakkaan tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme kirjallisesti sopiakseen uuden tuotteen toimituksesta tai mahdollisesta korjauksesta. Ilman vastaanottovaiheessa tehtyä huomautusta ja merkintää kuljetusasiakirjaan emme voi todentaa vaurion tapahtuneen ennen toimitusta ja tällöin kyseisestä havaittavissa olleesta pakkausvauriosta sekä mahdollisesta tuotteen vaurioitumisesta tai likaantumisesta ei voi hakea korvausta. Tämä sääntö liittyy tiekuljetussopimuslain yleisiin tavaraliikenteen ehtoihin.
TOIMITUSAIKA
Toimitusaika vaihtelee eri tuotteilla, mutta yleinen toimitusaika normaalitilanteessa on noin 3-6 viikkoa. Mikäli toimitusaika on normaalia pidempi, ilmoitamme siitä verkkosivuillamme. Mikäli tilattu tuote löytyy varastostamme, toimitusaika on noin 2 - 5 arkipäivää. Tilauksen sisältäessä useita tuotteita eri toimittajilta koko tilaus toimitetaan pääsääntöisesti yhdellä kertaa kun kaikki tuotteet ovat valmiita toimitettaviksi, varaamme oikeuden poiketa tästä säännöstä tietyissä tapauksissa. Emme vastaa meistä riippumattomista syistä toimituksissa tapahtuvista viivästyksistä.
REKLAMAATIOT
Mikäli lähettämämme tuote on viallinen tai väärä, pyydämme ottamaan välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme kirjallisesti.
PALAUTUKSET
Etäkaupassa tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus tuotteen vastaanottamisesta. Palautuksesta tulee ilmoittaa aina kirjallisesti.
Palautettu tuote tulee olla käyttämätön, alkuperäispakkauksessa ja samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Palautuksesta aiheutuvista kuluista (esim. rahtimaksut) vastaa ostaja.
Koottavia tuotteita tai niiden osia ei voi pakkauksen avaamisen ja/tai kokoamisen jälkeen palauttaa. Erikoismittaisia tai asiakkaan valitsemilla kankailla teetettyjä tuotteita ei myöskään voi palauttaa.
Vuodevaatteet (patjat, petauspatjat, tyynyt, peitteet ja irtopäälliset) ovat hygieniatuotteita ja ne tulee palauttaa avaamattomissa, alkuperäisissä pakkauksissa, avatuilla pakkauksilla ei ole palautusoikeutta.
Jos poikkeustapauksessa hyväksymme myyntikelvottoman tai muuten puutteellisen tuotteen palautuksen, veloitamme käsittelykuluja vähintään 30% tuotteen hinnasta sekä muut välittömät kulut (esim. rahtimaksut jne.).
Palautamme kauppahinnan, toimituskulut sekä palauttamisesta johtuvat kulut vähennettynä, 30 vrk:n kuluessa tuotteiden saapumisesta, mikäli tuotteilla on edellä mainittu palautusoikeus. Palautuskulut ovat tuotteesta riippuen 30 – 70 euroa rahdinkuljettajan hinnaston mukaisesti.
YLIVOIMAINEN ESTE
Myyjä ei vastaa siitä jos että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Myyjän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevista seikoista johtuen.